BMW 7 reeks en i7 stockwagens - 3% korting, vanaf €120.000

BMW • 7 Reeks en i7

De nieuwe BMW 7 Reeks herdefinieert het gezicht van het merk met een vrij dramatische nieuwe designaanpak. De grille is nu groter dan ooit tevoren, met gesplitste koplampen en een rondere vorm. Als we terugblikken op de geschiedenis van het merk, zien we dat het nieuwe design van de BMW 7 Reeks veel historische designelementen in zich verenigt. Het lijkt op een futuristisch BMW-design dat iemand in de jaren 80 zou tekenen.

Niet alleen het exterieur kreeg een drastische verandering, ook het interieur is een ongelooflijke stap voorwaarts in de auto-industrie. Nooit eerder had iemand eraan gedacht om een 31 inch 8K gebogen bioscoopscherm achterin te monteren. Dus in plaats van twee afzonderlijke schermen die aan de achterkant van de stoelen zijn gemonteerd, heb je nu een enorm scherm dat aan de bovenkant kan worden uitgevouwen.

Lees in dit artikel alles wat u moet weten over de nieuwe BMW 7 Reeks en i7.

  1. Design
  2. Interieur
  3. Breedbeeld scherm
  4. Motoren en batterijen
  5. Motoren
  6. Chassis
  7. Lange wielbasis
  8. Ophanging
  9. Rijden
  10. Prijs
  11. Korting

Bekijk onze beschikbaarheid van nieuwe BMW 7 Reeks stockwagens via de mycarena autozoekmachine.

Vind alle BMW 7 Reeks aanbiedingen

BMW 7 Reeks

De gewone BMW 7 Reeks is verkrijgbaar in benzine- en dieselmotoren.

BMW 7 Reeks Plug-In hybride

De hybride 7 Reeks combineert het beste van twee werelden.

BMW 760e

M Performance 7 Reeks voor de ultieme snelheid.

BMW i7

Volledig elektrische 7 Reejs met een lange en betrouwbare elektrische actieradius.

1. Design

BMW wil zijn auto's onderscheiden ten opzichte van de concurrentie door gedurfde ontwerpen die hun identiteit omarmen. De grote grille is de meest in het oog springende verandering bij hun laatste nieuwe modellen, zoals de BMW 4 Reeks of de BMW iX elektrische SUV. Maar nu de meesten van ons het dramatische formaat van de nierengrille hebben geaccepteerd, is het tijd voor de volgende stap in BMW's nieuwe designidentiteit.

Verwelkom gesplitste koplampen, een trend die u wellicht hebt aangetroffen in een funky Citroën of een Hyundai. Nu wil BMW zijn auto's in de kijker zetten met vier afzonderlijke lichtclusters vooraan, waarbij de dagrijverlichting wordt gesplitst van de grootlichten. Omdat design subjectief is, denken wij dat deze nieuwe designstrategie kopers zal aantrekken die iets anders en unieks willen.

Als u een veilig design wilt, bent u beter af met een Audi of Mercedes-Benz. De BMW van de toekomst is gedurfd, brutaal en in your face!

Afhankelijk van de exterieurkleur past het design heel goed bij de auto, vooral in een volledig verduisterd design.

De nieuwe 7-serie en elektrische i7 is ronder dan de oude auto. Dat is natuurlijk om zijn luchtweerstandcoëfficiënt te verbeteren, maar het is nog steeds veel hoekiger dan het ontwerp van de Mercedes-Benz EQS.

Het ontwerp is ook veel eenvoudiger met een strakke buitenkant. Er is veel minder aan de hand in vergelijking met het oudere model waar je chromen accenten had aan de zijkant van de auto en de achterkant. Dat is verdwenen en het ziet er veel netter uit, vooral met de vlakke deurhendels.

Je krijgt ook nieuwe futuristisch ogende wielen, beginnend bij 19-inch tot 22-inch.

Het algemene ontwerp van de nieuwe 7 Reeks is heel anders en vereist enige gewenning. Het is niet bijzonder mooi of stijlvol in vergelijking met de Mercedes-Benz S-Klasse. Maar BMW moest veel meer zijn best doen om zich te onderscheiden van de toonaangevende luxe limousine (S-Klasse). De BMW 7 Reeks was altijd het alternatief voor iemand die iets anders wilde, ook al was het design niet zo mooi in vergelijking met de S-Klasse. Hetzelfde geldt voor de Audi A8.

De BMW 7 Reeks is nu zo anders, dat het speciaal gemaakt is voor diegenen die altijd al anders wilden zijn dan de rest van de massa. Met de nieuwe 7 Reeks en i7, zult u zeker opvallen!

 

2. Interieur

Hier heeft BMW alles uit de kast gehaald. Het interieur van de nieuwe 7 Reeks en i7 loopt met sprongen vooruit op dat van eender welk automobielbedrijf in de wereld.

Het algehele design is zeer minimalistisch, maar toch geavanceerd. De nieuwe 7 Reeks heeft een gebogen bestuurdersdisplay met touchscreen. De UX/UI is onberispelijk en zeer helder dankzij het scherm met hoge pixeldichtheid. Niet alles is echter touchscreen, de interface is nog steeds te bedienen via een traditioneel iDrive wiel in het midden met veel knoppen voor sneltoetsen.

Nieuw bij de 7 Reeks en i7 is sattelietnavigatie met augmented reality zoals op een Mercedes-Benz.

Wat ook een ongelooflijke verbetering is, is de sfeerverlichting. Op dit moment zijn alle ontwerpen voor sfeerverlichting stukken licht die door dashboards, deuren en middenconsoles gaan. Het zijn ofwel strakke strepen LED (Audi & BMW) of met meer vervaging (Mercedes-Benz). Met de nieuwe 7 Reeks, ging BMW naar een ander niveau van sfeerverlichting door een mix van verschillende toepassingen.

Je hebt LED strips op de deuren en middenconsole. Maar op het dashboard heb je sfeerverlichting, ondergebracht in een glazen kristalachtig paneel. Het is zo netjes geïntegreerd, waardoor het de meest luxueuze sfeer geeft die je 's nachts in een auto kunt ervaren. Daarnaast zijn er nog kleine details van het Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound-systeem. Het panoramische dak is ook bekleed met een uniek BMW patroon.

Er is ook een mogelijkheid om uw zetels te kiezen met een veganistische stof zoals kasjmierwol.

3. Breedbeeld scherm

Het gebogen scherm van 31 inch met 8K-resolutie dat uit het dak naar beneden klapt, is het hoogtepunt van het interieur. Het is zo vreemd om te bedenken dat niemand ooit aan deze oplossing heeft gedacht, in plaats van de twee kleine schermen achter de hoofdsteun. Deze oplossing is absoluut een betere ervaring voor de passagiers achterin, die een film kunnen kijken op volledig scherm en het comfort van het surround sound-systeem van Bowers & Wilkins.

4. Motoren en batterijen

De BMW i7 zal bij de introductie leverbaar zijn met één enkele motorconfiguratie en die heet de xDrive60. Deze motor heeft een grootte van 101kWh en levert 544pk van de twee motoren samen. Wat indrukwekkender is, is de oplaadtijd. In slechts 10 minuten snelladen krijg je een actieradius van 170 km. De totale actieradius van de xDrive60-motor bedraagt ongeveer 600 km WLTP. De acceleratie van 0 naar 100km/u met de xDrive60 gebeurt in 4,7 seconden.

In vergelijking met de Mercedes-Benz EQS is de nieuwe BMW i7 met de xDrive60 motor iets langzamer en minder in actieradius. BMW gaat echter een high performance variant uitbrengen met de M70 xDrive die 660pk levert en een acceleratie naar 100km/h in iets meer dan 3 seconden.

De BMW i7 met de M70 xDrive motor zal in 2023 beschikbaar zijn als stockwagens op de mycarena autozoekmachine.

 

5. Motoren

Als u nog niet toe bent aan een volledig elektrische luxe limousine, dan biedt BMW met de traditionele 7 Reeks nog steeds de optie van een verbrandingsmotor.

Het merk BMW is een groot voorstander van verbrandingsmotoren en schrapt de ontwikkelingen voor nieuwe motoren niet. Het gelooft dat de markt voor verbrandingsmotoren zal blijven bestaan, vooral in landen waar lange afstanden afleggen heel gewoon is met een geringe oplaadinfrastructuur.

In Europa zullen er 3 verbrandingsmotoren beschikbaar zijn die alle zijn uitgerust met een of andere vorm van elektrificatie voor een betere efficiëntie. De 3 motoren zijn de volgende:

740d: twin-turbo straight six dieselmotor, met een mild-hybridesysteem en 300pk, 0-100km/h in 6,3 seconden.
750e hybrid: vierwielaangedreven, twin-turbo straight six benzinemotor, met een hybride systeem en een gecombineerd vermogen van 490pk, 0-100km/h in 4,9 seconden.
M760e hybrid: vierwielaangedreven, twinturbo zes-in-lijn benzinemotor, met hybride systeem en een gecombineerd vermogen van 571 pk, 0-100 km/u in 4,3 seconden.

 

6. Chassis

BMW's benadering van elektrificatie van auto's is heel anders dan die van andere fabrikanten die volledig nieuwe platforms ontwikkelen voor alleen elektrische auto's. Mercedes-Benz heeft bijvoorbeeld twee verschillende chassis voor hun elektrische S-Klasse, de traditionele S-Klasse en de EQS. Beide zijn van binnen en van buiten totaal verschillende auto's.

BMW ontwikkelt één enkel chassis dat zowel voor een verbrandingsmotor als voor een volledig elektrische aandrijflijn werkt. Dit productieconcept werd voor het eerst geïntroduceerd met de BMW 4 Reeks Gran Coupé en de i4. Beide identieke auto's maar met twee zeer verschillende aandrijflijnen.

Met deze strategie is het modellengamma van BMW eenvoudiger te begrijpen. Er worden geen extra modellen gecreëerd om BMW klanten te voorzien van een reeks elektrische auto's. In plaats daarvan zullen alle toekomstige BMW modellen worden geleverd met een traditionele verbrandingsmotor en een volledig elektrisch model.

 

7. Lange wielbasis

In het verleden werd de BMW 7 Reeks uitgebracht in een model met normale wielbasis en een model met lange wielbasis. Dat is veranderd met de nieuwe BMW 7 Reeks en i7. Het nieuwste model wordt alleen geleverd met een lange wielbasis, of je dat nu leuk vindt of niet. De nieuwe auto is 1 cm langer en 5 cm hoger in vergelijking met de vorige 7 Reeks met lange wielbasis. De huidige 7 Reeks is erg massief. Als u een iets kortere luxueuze auto wilt, is de nieuwste S-Klasse verkrijgbaar met een korte en lange wielbasis.

8. Ophanging

De volledig nieuwe 7 Reeks is standaard voorzien van zelfnivellerende adaptieve luchtvering. De vering kan worden beschouwd als een "slimme vering" die niet alleen de wegligging of het comfort verbetert, maar ook de efficiency. De auto gaat omhoog of omlaag, afhankelijk van de snelheid voor maximale efficiëntie. Ook kan het obstakels detecteren voordat er overheen wordt gereden.

U kunt de nieuwe 7 Reeks ook met achterwielbesturing uitrusten. Bij lage snelheden kan dit uw draaicirkel verbeteren en bij hoge snelheden zal dit de stabiliteit verbeteren.

 

9. Rijden

De nieuwe BMW 7 Reeks en i7 zijn zonder twijfel luxueuze auto's waarin je wilt worden rondgereden. Het entertainment en de luxe op de achterbank zullen veel eigenaren ervan weerhouden ermee te rijden. De 7 Reeks is echter geen echte BMW als het geen geweldige rijdynamiek heeft. Het zal zeker niet de sportiefste auto zijn om in te rijden, maar het beschikt wel over een heleboel rijhulpfuncties voor de meest comfortabele rit.

BMW heeft een nieuwe adaptieve cruise control ontwikkeld die werkt tot een snelheid van 200 km/u. De nieuwe ACC kan voor u versnellen, remmen, sturen en van rijstrook veranderen. Het maakt gebruik van GPS om te weten wanneer het moet vertragen of versnellen. Het zal ook automatisch stoppen wanneer het een rood licht detecteert. In de VS kunnen bestuurders de adaptieve cruise control tot 130 km/u gebruiken zonder enige input van de bestuurder.

 

10. Prijs

De prijs van de nieuwe BMW 7 Reeks en i7 zal vergelijkbaar zijn met wat u betaalt voor een Mercedes-Benz S-Klasse of Mercedes-Benz EQS. De vanafprijs van de nieuwe BMW 7 Reeks zal €120.000 euro bedragen.

11. Korting

De nieuwe BMW 7 Reeks en i7 zullen van start gaan met zeer lage kortingen die door de concessiehouders zullen worden gegeven. Deze zal beginnen bij 3% in de eerste 6 maanden en geleidelijk oplopen tot 18% in 2024. Dus als u op zoek bent naar een goede deal, raden wij u aan een jaar te wachten met de aanschaf van uw nieuwe BMW 7 Reeks, de vroege modellen zullen worden verkocht met een zeer hoge prijs!