Uitzonderlijke saloncondities BMW tem 28 februari: bekijk aanbiedingen

Uitzonderlijke saloncondities BMW tem 28 februari: bekijk aanbiedingen

Volkswagen ID.Buzz stockwagens - 1% korting, vanaf €50.000

Op zoek naar een Volkswagen ID.Buzz als stockwagen en onmiddellijk beschikbaar? Via de mycarena autozoekmachine vind je meteen alle Volkswagen ID.Buzz stockwagens. Momenteel is de ID.Buzz in afwachting voor levering bij tal van dealers, van pas dat de eerste paar ID.Buzz wagens gearriveerd zijn zal je de beste deal voor een nieuwe ID.Buzz stockwagen vinden op de autozoekmachine.

Lees in dit artikel alles dat je moet weten over de ID.Buzz. Waarom het gemaakt wordt, wat voor configuratie mogelijkheden we zullen hebben, wat de prijs is en dealerkorting!

Bekijk ID.Buzz deals

De Volkswagen ID.Buzz is een volledig elektrische monovolumewagen, gebaseerd op hetzelfde platform zoals de elektrische ID.4 SUV. De ID.Buzz is de elektrische en moderne evolutie van de traditionele T1 busje. Volkswagen heeft al een zeer bekende moderne monovolumewagen, de T6 - maar die zijn niet zo hip en retro zoals deze elektrische monovolumewagen. De ID.Buzz is een hippe en coole elektrische monovolumewagen. Maar als je op zoek bent naar een grote en praktische monovolumewagen, dan is de T-Reeks monovolumewagens van Volkswagen een betere keuze. De nieuwe T7 is nu ook beschikbaar als hybride.

Lees op deze pagina alles dat je moet weten over de elektrische ID.Buzz monovolumewagen:

  1. Ontwerp
  2. Interieur
  3. Motoren en batterijen
  4. Onderstel
  5. Ophanging
  6. Rijden
  7. Prijs
  8. Korting

1. Ontwerp

Het ontwerp van de Volkswagen ID.Buzz is zeer futuristisch en retro. De carrosserie van de ID.Buzz is zeer gelijkaardig aan de klassieke T1 minibusje. Het hoge plaatwerk met smalle ramen en een korte overhang zorgen voor zeer moderne looks. Om het nog retro te maken kan je de ID.Buzz uitvoeren in twee contrasterende kleuren zoals de klassieke T1 busje.

Vooraan heb je een grote Volkswagen logo met de mogelijkheid voor matrix-LED verlichting. Onderaan de bumper heb je een zeer uniek ontwerp met een diamand patroon. De voorkant is bijna vlak, net zoals de klassieke T1 bus. Dit ontwerp maakt het uiteraard mogelijk om zo veel plaats te maken in het interieur.

De velgen zoals afgebeeld zijn 21 inch velgen dat het look compleet maakt. Dit zijn we de grootste maat velgen, dus een standaard model zal beschikbaar zijn met wat minder grote velgen.

Volkswagen wilt met het nieuw retro en moderne design nieuwe kopers aantrekken. Volgens het merk is dit geen saaie monovolumewagen, maar een terechte alternatief voor een coole SUV of stationwagen. De ID.Buzz biedt heel wat plaats, heeft een hoge zit zoals een SUV en ziet er heel goed uit!

2. Interieur

Qua grote is de Volkswagen ID.Buzz gelijkaardig aan de lengte en breedte van een Mercedes-Benz C-Klasse, BMW 3 Reeks of Audi A4. Heel groot is het dus niet, maar door het uniek ontwerp is er heel wat ruimte binnenin.

De baggageruimte achterin is ruim 1,121 liter groot! Ter vergelijking met een stationwagen van hetzelfde formaat is dit liefst 2,5 keer groter! Dit is dankzij de hoogte van de auto en rechthoekig design. Met de achterste rij neergeklapt is er nog meer plaats met 2,205 liter totale ruimte.

Een vaak voorkomend design element is het diamand patroon dat je aan de voorbumper kon zien. Dit patroon is op heel wat plaatsen terug te vinden in het interieur. Bijvoorbeeld aan de deurdrempels, de luidsprekers en als accenten in het interieur.

Overal in het interieur zal je heel wat eigenzinnige en ludieke kenmerken dat de ID.Buzz zo anders maakt. Bijvoorbeeld het gaspedaal en rempedaal is een start/pauze knop zoals op een muziekspeler. Hier en daar heb je een smiley emoji in het interieur of ID.Buzz contour iconen in reliëf op de zijkanten.

Het interieur design is zeer gelijkaardig aan alle andere ID modellen van Volkswagen. Alhoewel is de zitpositie veel hoger dan een ID.4 of 5. Dankzij de onafhankelijke armsteunen geïntegreerd in beide voorstoelen zorgt dit voor een zeer comfortabele positie. Iets dat je eerder ervaart in een Land Rover Range Rover.

De middenconsole is een inlegstuk dat je kan weg nemen. Dit geeft de flexibiliteit voor mensen die dit ruimte willen gebruiken voor iets anders. Bijvoorbeeld een grote tas dat je er tussen wilt plaatsen of als of als je snel toegang wilt tot de achterbank.

Het interieur is zeer praktisch georganiseerd. De bekerhouders zijn netjes in het dasboard geïntegreerd. Je hebt boven de ruim dashboardkast een extra opbergruimte met gripvaste inleg. De wegneembare middenconsole heeft ook heel wat praktische kastjes om alles netjes op te bergen.

Om het interieur van de ID.Buzz werd er echt heel goed aan gedacht!

3. Motoren en batterijen

De nieuwe Volkswagen ID.Buzz zal geïntroduceerd worden met enkel achterwielaandrijving. De batterij van 77kWh, gecombineerd met de enkele motor van 204pk achterin, zal een bereik geven van 350km in de realiteit. Volkswagen zelf deelt een rijbereik van 425km, maar wij weten allen dat dit bijna nooit haalbaar is.

Wij verwachten pas vanaf volgend jaar nieuwe motoren en batterijen. Men spreekt al van een vierwielaandrijving met een motor op iedere as.

4. Onderstel

Het onderstel is gebaseerd op dat van de ID.4 en ID.5. Dankzij het flexibel platform kan Volkswagen heel wat verschillende elektrische modellen produceren en zo de productiekosten te delen. Ook is het productieproces veel eenvoudiger en kan men op hetzelfde band verschillende modellen produceren.

De ID.Buzz onderstel heeft een zeer gelijkaardige rijbeleving als dat van een gewone elektrische SUV zoals de ID.4 of 5. De batterijen onderaan zorgen voor een ideaal balans en laag zwaartepunt. Een gewone monovolumewagen heeft de motor redelijk hoog gepositioneerd, waardoor het niet zo prettig stuurt. Dit zul je dus niet hebben met de ID.Buzz en het elektrisch platform van Volkswagen.

5. Ophanging

Bijna alle moderne nieuwe wagens komen met de mogelijheid voor achterwielbesturing. Dit zijn de achterwielen die mee kunnen draaien voor een verkorte draaicirkel. Helaas is deze optie niet beschikbaar bij eender welke ID model en dus ook niet voor de ID.Buzz.

Toch zou dit niet een probleem moeten zijn want de ID.Buzz heeft een zeer goede draaicirkel voor zijn formaat. Je zou op een redelijk brede tweebaans weg in één draai kunnen omkeren.

6. Rijden

De ID.Buzz rijdt zeer aangenaam op de weg. Ten eerste is het een volledig elektrische auto, waarmee je geruisloos door de stad kan zoemen. Het stuur is zéér licht, waardoor bochten nemen aangenaam en moeiteloos voelt. De remmen zijn normaal en zacht zoals je zou verwachten van een gewone auto. Je kan de intensiteit van regeneratief remmen zelf regelen via de boordcomputer, maar het is niet mogelijk om met enkel het gaspedaal te rijden zoals je dat wel kan in een Tesla. Het regeneratief remmen is niet sterk genoeg om volledig tot stilstand te komen.

Sneller rijden kan ook, maar je bent wel gelimiteerd tot een maximum snelheid van 145km/u. Je zou verwachten dat een monovolumewagen meer windgeruis met zich mee brengt. Dat is niet echt het geval op de autosnelweg, je hebt merkt even veel geluid als met een SUV.

Door de hoge zitpositie is de ID.Buzz een zeer aangename auto. In combinatie met een ideale comfort en wegligging is de Volkswagen ID.Buzz een schitterende auto om mee te rijden.

 

7. Prijs

De ID.Buzz begint bij een prijs van 55.000 euro voor een basis uitvoering. Bekijk via de mycarena autozoekmachine naar de beste prijs. Je kan sorteren op de ID.Buzz met de hoogste korting of laagste prijs!

 

8. Korting

Door de hoge vraag naar elektrische auto's zal de ID.Buzz heel weinig korting krijgen. Je mag op zijn meest een korting verwachten van 1% als particulier. Bekijk nu op de mycarena autozoekmachine hoeveel korting je kan krijgen voor een nieuwe Volkswagen ID.Buzz stockwagen!