Cabriolet stockwagens

Bent u op zoek naar een cabriolet stockwagen deal? Leer alles over cabrio's in dit artikel.

Cabrio's dompelen je echt onder in mooi weer en laten je een reis op een heel andere manier beleven. Je kunt meer ruiken, zien en inademen. Het is een ervaring op zich. Als u tijdens uw reis meer wilt beleven, dan is een cabriolet iets voor u.
4 Series Cabrio (G23)
10,7%

4 Series Cabrio (G23)

Convertible
Model M Sport, 184 hp, Automatic, 7.0 l/100km
8 Series Cabrio (G14)
12,7%

8 Series Cabrio (G14)

Convertible
, 333 hp, Automatic, 8.4 l/100km
911 Carrera 4S Cabriolet
0,0%

911 Carrera 4S Cabriolet

Convertible
, 450 hp, Automatic, 9.9 l/100km
911 Turbo S Cabriolet
0,0%

911 Turbo S Cabriolet

Convertible
, 650 hp, Automatic, 11.3 l/100km
A5
17,8%

A5

Sedan
A5 Sportback Business Edition S line 35 TFSI , 149 hp, Automatic, 6.8 l/100km
Mercedes-AMG GT
6,1%

Mercedes-AMG GT

Convertible
Mercedes-AMG GT C Roadster, 557 hp, Automatic, 12.8 l/100km
T-Roc Cabrio
8,7%

T-Roc Cabrio

Convertible
New T-Roc Cabriolet Style , 149 hp, Manual, 6.4 l/100km

Wat is een cabriolet?

Een cabriolet is een coupé carrosserie stijl met de mogelijkheid om het dak te klappen. De meeste cabriolets worden geleverd met een stoffen dak. Dit is de gemakkelijkste manier en in sommige gevallen de meest praktische manier om een dak op een auto om te bouwen. Het stoffen dak wordt dan opgeborgen in een vak in de bagageruimte van de auto. Dat neemt wel wat ruimte weg van de kofferruimte. In supercars zoals een Lamborghini, wordt het vlak achter de bestuurder en de passagier dicht bij de motor opgeborgen.

Waarom zou u een cabriolet kopen?

Cabrio, Roadster, Targa...zijn vele namen voor cabriolets met elk een uniek mechanisme om het dak eraf te halen. Een cabriolet geeft u de mogelijkheid om hem te gebruiken als een normale coupé of om hem om te bouwen tot een auto zonder dak als het weer het toelaat. Het is het beste van twee werelden, gecombineerd in één.

Waarom zou iemand dan toch de voorkeur geven aan een coupé boven een cabriolet?

De prijs van een cabriolet is de eerste reden waarom kopers van gedachten kunnen veranderen en voor een coupé gaan. Het verschil tussen een 4-reeks coupé en een cabriolet is bijvoorbeeld 7.000 euro. Het mechanisme en andere veiligheidsupgrades op een cabriolet brengen hoge kosten met zich mee.

Wanneer een cabriolet zijn dak omhoog heeft, wordt hij verondersteld er uit te zien als de coupé. Maar dat is niet altijd het geval, de softtop kan de lijnen niet precies namaken en ziet er in plaats daarvan uit als een soort kap. De stof van de softtop kan ook gaan scheuren, kreuken of zelfs gaan lekken. Veel zorg is nodig om ervoor te zorgen dat de stof in goede conditie blijft.

U moet zich ook op uw gemak voelen om gezien te worden in een cabriolet, want het kan veel aandacht trekken op de weg. Cabrio's zijn meestal laag zittende auto's, dus iedereen met een hogere auto kan u en alles in de auto zien. Voor iemand die graag privacy heeft, is een cabriolet niet ideaal. Als dat iets is wat je niet wilt, is een coupé een betere optie.

Het kopen van een cabriolet is een heel doordacht proces. De beste manier om te begrijpen hoe ze zijn, is door een proefrit te maken in een cabriolet. U zult begrijpen waarom sommigen hem echt geweldig vinden, of juist niet.

Als een cabriolet iets voor u is, bekijk dan alle aanbiedingen via de mycarena zoekmachine .