Nissan Stockwagens


Nissan

Met het Japanse geheim van waarde in het achterhoofd, Nissan.


Vind alle Nissan stockwagens op mycarena

Nissan is een van de weinige merken op de markt die aantrekkelijke auto's verkoopt voor een zeer betaalbare prijs. Het huidige Nissan gamma is een combinatie van SUV's en stadsauto's. Maar het is heel duidelijk, net als bij alle andere merken, dat de focus voor Nissan richting kleine SUV's gaat met de Juke en Qashqai.

Terwijl Nissan in de top 10 van populairste automerken in de VS staat, is het succesverhaal van Nissan in Europa niet hetzelfde. Nissan evenaart Volvo in verkoopaantal met ongeveer 300.000 verkochte auto's. De reden waarom het merk niet zo populair is in Europa, is het beperkte aanbod van modelvarianten. Met slechts vijf verschillende Nissan-modellen in Europa heeft het merk Nissan niet veel te bieden. Het huidige modellengamma van Nissan dat beschikbaar is op onze zoekmachine omvat de Juke, Leaf, Micra, Qashqai en X-Trail.

De populaire Nissan modellen in België zijn de Juke en Qashqai. Alle andere modellen zijn niet zo gewenst als gevolg van het prijskaartje of de vorm van de auto. Tegenwoordig zijn meer mensen in het rijden van SUV of Jeep-achtige auto. Het is een auto die veiliger aanvoelt, met de steeds toenemende omvang van grote auto's. De Juke begint met een prijskaartje van iets meer dan 20.000 euro inclusief korting. De meest uitgeruste Juke gaat voor net onder de 30.000 euro inclusief korting. De prijs is zeer concurrerend voor een behoorlijk aantrekkelijk ogende auto. De nieuwste Nissan Juke is zwaar vernieuwd met een compleet opgefrist uiterlijk.

Dan hebben we de Nissan Qashqai die ook een compleet nieuw redesign heeft ondergaan voor 2022. De Qashqai begint bij een prijs van rond de 26.000 euro inclusief kortingen. De duurste Qashqai stockwagens gaan voor rond de 33.000 euro.

Nissan is geen budgetmerk maar een middensegment merk. De prijsstelling is dan ook niet te vergelijken met budgetmerken als Suzuki of Dacia. Het is bedoeld om te concurreren met merken uit het middensegment zoals Volkswagen. Eenmaal vergeleken, zult u merken dat een Nissan nog steeds veel goedkoper is dan de meeste merken uit het middensegment. Lees meer in dit artikel, hoe Nissan erin slaagde de prijzen laag te houden voor de Europese markt.

Ontdek alle Nissan stockwagens

Hoe kom je aan de juiste Nissan?

De beste manier om de juiste Nissan te vinden is door te profiteren van het filtermenu op onze zoekmachine. Wanneer u een Nissan stockwagen selecteert, zorg er dan voor dat u alle mogelijke filters gebruikt om te bepalen welke auto aan uw wensen voldoet.

Zodra uw selectie via het filtermenu is gemaakt, ziet u alle Nissan stockwagens die aan uw wensen voldoen.

Hoe vind je de beste Nissan deal?

Onze zoekmachine maakt het eenvoudiger voor iedereen om de beste deal te vinden. Het kortingspercentage is wat een goede deal definieert, hoe hoger de korting op een auto hoe meer u bespaart. Dus om de auto met het hoogste kortingspercentage te vinden, moet u ervoor zorgen dat u op het eerste tabblad "Meest afgeprijsd" blijft om de hoogst afgeprijsde Nissan stockwagen eerst te zien. Zodra u de juiste Nissan heeft gevonden, kunt u op de aanbieding klikken en in contact komen met de dealer voor meer informatie over die stockwagen.

NISMO

Alle topmerken hebben een performance afdeling, zoals AMG van Mercedes of M van BMW. Nissan heeft er ook een die onder de naam "NISMO" staat en staat voor Nissan Motorsport. De in-house tuning divisie heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van een NISMO GT-R, 370Z, Sentra en de Juke. De allereerste NISMO-auto was de Skyline GTS-R Group A uit 1987. Daarna volgde de Skyline GT-R NISMO uit 1990.

Velen denken dat de GT-R een prestatie-submerk van Nissan is, maar in feite is het slechts de modelnaam van een Nissan supersportwagen. NISMO is de toegevoegde prestatie om een al snelle auto, nog sneller te maken.

Nissan Leaf

De Nissan Leaf werd in 2010 voor het eerst op de globale markt gebracht en was een van de eerste betaalbare volledig elektrische auto's. De Leaf is een compacte vijfdeurs hatchback die in 2011 ook de prijs van Europese Auto van het Jaar won.

De actieradius van de Nissan Leaf begon bij 117 km en liep geleidelijk op tot nu 385 km. Dit is nu een zeer concurrerend cijfer voor een stadsauto. De Nissan Leaf en het zeer populaire Franse alternatief de Renault Zoe zijn praktisch dezelfde auto. Ze delen hetzelfde volledig elektrische platform en hebben er hun eigen accenten aan toegevoegd.

Renault Nissan Alliance uitgelegd

Voor ieder autobedrijf om te overleven in deze complexe en financieel zware markt. Zijn ze gedwongen zich te groeperen en partnerschappen aan te gaan om een sterke positie op de markt te verwerven. Het vormen van groepen en netwerken van verschillende merken, brengt een langdurig voordeel met zich mee om kosten en taken met elkaar te delen. Wanneer een kleiner merk zich aansluit bij een groep van grotere en sterkere merken. Is het voordeel voor de kleinere merken immens groot, omdat zij technologie of platforms van andere merken in de groep kunnen overnemen. Voor de grotere merken ligt het voordeel in de totale productiekosten. Zij kunnen meer componenten produceren om de totale kostprijs per component te verminderen.

Het beste voorbeeld van een groep dat wij kunnen geven is de Volkswagen-groep, waarin wij merken hebben zoals Audi, Skoda, Seat en Volkswagen. Deze vier bedrijven delen volledige platforms met elkaar, waarbij in sommige gevallen het verschil alleen de carrosseriestyling en de afwerking van het interieur is. Neem bijvoorbeeld de Volkswagen Golf en de Audi A3. Beide lijken sterk op elkaar.

Een ander recent voorbeeld is de Stellantis-groep. In deze nieuw gevormde groep hebben we merken zoals Abarth, Alfa Romeo, Chrysler (VS), Citroën, Dodge (VS), DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel en RAM (VS). Stelt u zich eens voor hoeveel al deze merken met elkaar kunnen delen, dezelfde ophangingen, dezelfde motoren, dezelfde interieurknoppen enzovoort. Het resultaat is dat kleinere merken zoals Lancia of Alfa Romeo steun kunnen krijgen van de grotere merken zoals Citroën en Fiat.

Nissan deed dus precies hetzelfde maar dan in 1999 met de Renault-Nissan-Mitsubishi-alliantie. De groep bezit de volgende merken: Renault, Nissan, Mitsubishi, Infiniti, Renault Samsung, Dacia, Alpine, Datsun, Venucia en Lada. Wegens de sterke positie van Renault in Europa worden de Europese Nissan-modellen sterk beïnvloed door wat Renault produceert. Voor Europese klanten is een Nissan dus bijna een Renault in vermomming. Bijvoorbeeld de motoren in een Nissan zijn in de meeste gevallen ontwikkeld door Renault.

Het vormen van groepen helpt iedereen. Het geeft meer financiële stabiliteit aan alle merken en stelt hen in staat zich meer te richten op zaken waarin zij gespecialiseerd zijn.

Hoeveel korting op een nieuwe Nissan?

Nissan is vrij conservatief bij het geven van kortingen. In tegenstelling tot andere merken zoals BMW, waar u gemakkelijk deals vindt met meer dan 20% korting, zijn de marges op een meer budget georiënteerd merk zoals Nissan veel minder. De Nissan-modellen krijgen dus geen erg hoge kortingen. De beste korting die u kunt verwachten voor een stockwagen van Nissan is ongeveer 15%.

Het minste wat u kunt verwachten is ongeveer 8% korting. De marges zijn dus zoals gezegd erg klein. Elk nieuw model stockwagen van Nissan ligt tussen 8% en 10%.

Hoe weet je dat je een goede deal hebt?

Dit hangt allemaal af van de leeftijd van de stockwagen. Als u kijkt naar een vrij nieuw model, minder dan twee jaar oud. Dan moet u rekenen op een cijfer tussen 8% en 10%. Maar als u geïnteresseerd bent in een ouder stockwagen model dat al vervangen is, moet u rekening houden met een korting van ongeveer 15%.

De leeftijd van een model is zeer belangrijk, dus zorg ervoor dat u weet hoe oud de stockwagen is. Als u de leeftijd van de stockwagen niet kent, zoek dan het model op in onze zoekmachine en kijk hoeveel de hoogste korting is.